HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Indafotó képek

Világnagy baromságok

ez a blog az utazásaimről és az alatta szerzett élményekről szól. Illetve mindenről amit úgy gondolok hogy érdemes leírni, vagy csak unatkozom és nincs mit csinálnom.

Friss topikok

  • Békakirálylány: Ezek a rendszabályok nagyon viccesek, főleg az, hogy komolyan gondolják. Élvezd az uccsó napokat, ... (2010.07.05. 20:45) ......to prevent your health :)
  • sebastian31: látod-látod, csak nőkkel ne kezdjen az ember:D amúgy PARÁDÉ, csupa nagybetűvel. A csajnak meg igaz... (2010.05.17. 13:01) a levágott ujj és az exponyitó hajós hányás :D
  • sebastian31: hát ez parádé volt:D:D szakadtam végig..azért örömmel olvastam h nem unatkozol, bár a bulik végkif... (2010.04.27. 11:59) wow... köszi szépen srácok és persze Dórim
  • T.Ildi: Kösz a beszámolót. Látod mindenki lesi. Ma irtad és már is két bejegyzés. Mindenkinek javaslom ezt... (2010.04.22. 20:27) újra itt
  • T.Ildi: Lassan egy hónapja nem írtál. Leslek a neten, de ott se vagy! Hol vagy? Érdekel mi történik veled! (2010.03.27. 14:10) Hello evrivan

Linkblog

2009.11.10. 04:32 Tvili

az új reménység

A StarWars-os címet csak azért adtam hogy ezzel is jelképezzem készülök elhagyni a lustasági fázisomat és ezzel visszatérek a blogírási rutinhoz.

Szóval mikor is volt az előző bejegyzés? Már nem is tudom pontosan de még valamikor októberben és a születésnapom előtt. Mondjuk hogy 27-én. Ma van november huszon-hatodika szóval nagyjából egy hónap elszámolni valóm van. Persze történt rengeteg minden, annyira azért nem sok de akkor kezdjük akkor az elején. Ugye azt már mondtam hogy fel vagyok iratva a shanghai magyarok levlistájára és így szerencsére az unalmas és néha hajtépő informatikus vitákon kívül kapok egy két érdekes információt is. Így jutott el hozzám az az üzenet is amit egy bizonyos Halász Róbert küldött fel a listára. Robi az egyik shanghai egyetemen tanul és a frissen idén alakított SISO(Shanghai International Student Organisation) nevű nemzetközi diákszervezetnek az elnöke. Ez a szép szál magyar legény egy fergeteges ötlettel állt elő mégpedig hogy szervez egy elő Halloween partyt de nem is akár milyet. A parti 30-án volt pénteken egy nappal a születés napom előtt és az igazi parti előtt így hát eldöntöttem, hogy elmegyek mert egy kis alapozás azért ugye nem árt. A srác leszervezett egy hajót, ami a Shanghait kettészelő HuangPu folyón szelte a habokat. Na ezt most nem fogom tudni normálisan elmondani de majd a képeken remélem valamennyire érzékelni lehet a fílinget. Képzeljétek el hogy egy folyón vagytok egy háromszintes hajóban ahol OpenBar van (vagyis ingyenpia) és a tetőszint nyitott a Dj eszeveszett jó és a hajó két oldalán a kilátás a ködös-felhős Shanghai legdurvább felhőkarcolói. Rádaásul velem jött a múltkori statisztálkodáskor megismert György Zoli is és rengetegen az ő egyeteméről. Mindenki külföldi volt (amit csak azért emelek ki hogy mutassan a parti színvonalát mert az idegesítő kínai személyzeten kívül más idegesítő kínai nem volt jelen) a hajón és szinte kivétel nélkül mindenki jelmezben is volt. Farkasembertől kezdve a playboynyusziig minden volt a parketten, miközben a folyó fölött fujdogáló szél kapott bele a részeges drakula köpenyébe és ment a buli ezerrel. Sajnos, mint minden jó dolog az életben, ez is végetért egyszer de nem keseredtünk el, mert utánna mentünk tovább a "G+" nevű szórakozóhelyre egy kis afterpartyra ahol szintén az 50 yünkós belépőért nyolc ingyenpia volt, én feleztem az árat egy csajjal (akit amúgy Shanyinak hívtak vagy hogy, valszeg nem így írják de sanyinak mondja szóval kicsit röhejes volt de legalább nagyon dögös) szóval 25 yünkót fizettem és 4 ingyenpiát kaptam. Ajjaj ez már nem is annyira jó mi?:D

következő nap iszonyat vergődés és szánalom ágyban-ágyon kívül és mindenhol. De mégis sikerült felkelnem kilenckor. Összeszedtem darabjaimat és lementem a Trustmartba bevásárolni az aznap este esedékes partira. Vettem söröket, kólát, Icetea-t, műanyagpoharakat, gyertyákat, felespoharakat, fekete kartont (dekoráció) jah és kurva jó dekorációja volt Halloweenre az üzletnek de sehol nem láttam a polcokon majd rákérdezés után, sőt többszöri rákérdezés után sem tudtam elérni hogy adják el nekem. Ez eléggé felhúzott szóval egy nemes balkéz keresztbe jobbkész alulról fölfelé karlendítéssel megköszöntem az egyáltalán nem kedves, ocsmány, sárga eladónak a segítséget és folytattam a bevásárlásomat.(a kínaigyalázásomat nem igazán érthetitek meg otthoni emberek, sőt még gondolhatjátok is, hogy –„akkor mindek megy Kínába ha nem szereti a kínaiakat” – a felvetés amúgy helyes is ezért szánom ezt a bejegyzést ennek boncolgatására.

Először is ez egy összetett probléma. Kezdjük az elején egy kérdéssel. Miért ilyen olcsó minden kínában????? mert „rabszolgamunkában” dolgoztatják az alkalmazottakat. Ez rendben is van, mert ugye aki hülye azzal azt csinálnak a hatalmasok, amit akarnak és hát 2400 éves konfucianizmus ide vagy oda a tanulás szeretete azét nem nagyon ragadt rá a helyi őslakosokra. Ha nem tanulsz, akkor ugyebár nem csak, hogy műveletlen és tapló leszel de igazából semmi hozzáadott értékkel nem tudod növelni a munkád értékét így az egyetlen amit eladhatsz és amiből megélhetsz az az időd és a testi erőd. Lefordítva addig húzod az igát ameddig bírod. Namármost ezekből az emberekből rengeteg van Kínában ….. nem vicc százmilliós nagyságrendű számokban vannak ilyen emberek. Ezeket az embereket nagyon egyszerű megkülönböztetni a kultúrált kínaitól. Főb ismeretőjegyük az istentelenül ostoba, bamba fej amellyel képesek akár órákat is úgy eltölteni, hogy közben kezük könyékik az orrukban van (ez most nem szarkazmus ez így vanJ). Nem beszélnek putonghuát (ami a kínai hivatalos nyelv, én is ezt tanulom, gyakorlatilag egyes északi tartományok és a főváros kivételével sehol nem beszélik de mindenki érti (ha akarja):P ). Mocskosak és a legszakadtabb legigénytelenebb cuccokban kelnek fekszenek. A sarkukra ülve gugoló pozícióban képesek akár egész nap is tevékenykedni szinte bárhol és bármikor és bármit. Köpnek. Előtte undorítóan krákognak. Csámcsognak és meghatározóan viselkednek a külöldiekkel. Ebből az utóbbiból két változat van az egyik az, aki imádja a külföldit és ha van rá lehetősége csak azért, hogy megmutassa fajtársainak hogy ő mennyire faszagyerek is, odarohan a külföldihez, szélesre húzza az ocsmány Al Bundy féle aranysárga fogsorán a bőrt és azt mondja hogy HELLO!! Ezzel bebizonyította hogy ő bizony művelt és okos állat ugyanis képes volt 30 egynéhány év alatt elsajátítani ezt az egyetlen angol szót. Visszatérve a hordához hatalmas éljenzés fogadja és megtarthatja alfahími pozícióját. Vezérük sikere és a külföldi már már sirásba forduló reménytelen arckifejezésén felbuzdulva ők is meg-meg eresztenek egy-egy HELLO-t de ez már csak a távolból történik talán egy két integetéssel megspékelve és szigorúan kerülve a szemkontaktust. Egyes kínaiak ezt olyan szintre feljesztették, hogy például még jó multkorában állok a buszmegállóban, várom a buszt és egy lesötétített Audiban (kínaiak kedvenc bandázó járgánya) ülő szerencsétlen sikerrel végigvitte azt a manővert, hogy míg kb 90-el (lakott területen) végigszáguldott az úton résnyire lehúzta az ablakot és a nagy büdös teveajkait kidugva lenyomott egy HELLÓ-t és megeresztett egy Bundysárga mosolyt. Én teljesen le voltam döbbenve és magamban mély tisztelettel adóztam ennek a szerencsétlennek. Ez a number one, amikor először jársz kínában ezeket a figurákat kedvesnek és aranyosnak találod de egy idő után el sem tudjátok képzelni, hogy mennyire fárasztóak mert ezt sose mulasztják el megtenni ha éppen látnak. Ma szóbeli vizsgám után lementem a kantínba reggelizni, megkérdzetem az egyik lányt aki egyedül ült egy asztalnál a többi pedig elég mocskos volt hogy leülhetek-e. Erre ő zavartan és kerülve a szemkontaktust a székre mutatott és én leültem és elkezdtem tömni a fejemet. A lány nagyon zavart volt és feszenget, láttam hogy izzad is, elég mulattató látvány volt. Majd mikor befejezte fölállt betolta a székét és azt mondta, hogy igen nem viccelek…. HAVE A NICE DAY!!!!! majd sietős léptekkel elrohant mielőtt válaszolni vagy megköszönni tudtam volna. Na ez kiakasztó!! Nem azért mert jó napot kívánt nekem hanem mert úgy beszélnek hozzád hogy a legkissebb szándék sincs bennük arra hogy te is szóljál hozzájuk, ők csak szimplán szeretnék gyakorolni azt amit a suliban megtanultak vagy éppen felvágni a haverjaik előtt. Szóval tulajdonképpen te a szemükben nem egy ember vagy, akivel lehet beszélgetni, hanem egy „külföldi” aki mellesleg totál lehetetlen hogy tud kínaiul –meeeert ezalegnehezebbnyelvavilágon és senkinemtudja csakmikínaiak----- és itt érkezünk el a második fajtához. A legidegesítőbbhöz, ebbe a fajtába tartozik a mocskos sárga eladőnéni is akinek karlendítéssel jeleztem nemtetszésemet.

Az ebbe a csoportba tartozó kínaiak a konzervatív kínaiak (bocsánat…. minden kínai az így helyesbítek a szuperkonzervatívok) az idősebb korosztály főleg, bennük még él az 1843-as ópiumháború emléke, amikoris a kínaiak annyira el voltak már szállva maguktól hogy megüzenték az angol királynak hogy nyalj be tövig és felgyújtottak egy angol rakomány ópiumot és kivégeztek pár kereskedőt. (jó persze az sem volt szép dolog hogy tulajdonképpen rászoktatták a kínai lakosságot a keménydrogokra de hát az üzlet az üzlet ha nem kell ne szívd) amúgy meg nem is vagyok benne biztos hogy ártott nekik. Lehet hogy beszívva belőve még a kínaiból is valami emberszerű dolog lesz:D Mivel az angolok addigra már végeztek Napóleonpapával így épp nem volt mit csinálniuk és tudtak figyelni a távolkeleti érdekeltségeikre is. Ígyhát odaküldtek pár osztagot és csatahajót és módszeresen a következőt tették. Megálltak a tengerparti városok mellett felszólították a várost hogy adja meg magát, majd szarráágyúzták a várost, partraszálltak és aki túlélte azt előbb megerőszakolták majd lelőtték. Ezután felhajóztak a folyókon és ugyanezt taktikázták. A bambuszpajzsos lándzsás délkínai busmanhadtestek az ilyesztő katonai fölénnyel nem nagyon tudtak mit kezdeni, szóval hullottak mint a legyek. Anglia tulajdonképpen nem egész három év alatt szarrá alázta Kínát és azt kényszerített ki az Ég Fiából (a császár így hivatta magát) amit csak akart. Így Kína még azóta is nagyon meg van sértődve a nyugatra hogy milyen csúnyán elbántak vele és ezt nem felejtették el belenevelni az elvtársakba annak idején. Szóval ezek a kínaiak kb leszarják a külföldit. Ez amúgy tök jó mert legalább nem zavarnak és nincsenek láb alatt. Nade ha valamit szeretnél és épp nincs segítség a környéken csak ők………… Ők úgy döntenek, hogy azzal hogy átnéznek rajtad és nem vesznek tudomást arról, hogy ott vagy meg is oldották a külföldi vs. Kína problémát. Ezt annyira komolyan mondom hogy pl amikor múltkor vásároltam meg akartam kérdezni a kínai pappert mellettem, hogy a mosópor amit épp tartok a kezemben jó-e fehér ruhákra is vagy csak szinesekre. Mivel többszöri tiszteletteljes megszólítás után sem reagált úgy döntöttem hogy megkerülöm és a szemébe nézek és megkérdezem. Megkerültem a szemébe néztem és láttam hogy a félelem csillog benne és ezt mondja- úúúúúristen ez mindjárt meg fog szólítani—szóval kerülő manővert alkalmazva átnézett rajtam miközben én folyamatosan mondtam hogy, elnézést, hahó, legyenszives, kérem, nemtudná megmondani, stb stb………… elsétált mellettem nulla reakcióval. Ez a fajta kínai magában eldöntötte és teljes szívvel hiszi, hogy a kínai olyan csodálatos egy kultúra és annyira tökéletes, hogy képes volt kitermelni ezt a gyönyörű nyelvet (ami mellesleg a leg ötlettelenebb és együgyűbb nyelv amit valaha is tanultam—nylevtan 0 és 400 szótag van benne összesen ami azt jelenti hogy egy szótag jelent 50 000 dolgot- mintha csak konfúciusz és a haverja sétáltak volna és megnéztek volna egy követ és a haver azt mondja te hívjuk ezt „shi”-nek, nade már vagy 22 dolgot shi-nek hívtunk ma…..áááá na nem baj legyen ez is „shi”)a kínait, ami lám a legnehezebb nyelv (szerintük- szerintem a franciaJ ) a világon és az teljes képtelenség, hogy egy barabár külföldi ezt meg tudja tanulni. Ezen a ponton nagyjából le is zárult a párbeszéd lehetősége.  Ha mégis kommunikálnak veled akkor egy undorító fanyarú és bokoszolni való ábrázatot vesznek föl amennyire tudnak lenéznek rád és az istennek se segítenének inkább bosszúból elküldenek egy rossz irányba vagy pedig megnehezítik a dolgodat vagy pedig egyszerűen nem foglalkoznak veled és elküldenek máshová. Ami valljuk be elég váratlan, ha úgy mész oda egy emberhez, hogy – „elnézést kérek, meg tudná mondani, hogy ……” -- . Na mindegy azért megkapta a magáét és ezzel tudni kell együtt élni kínában. Az emberek egy bizonyos részét leszámítva Kína attól még rohadt jó hely és iszonyat nagy buli.

 Szóval végül vettem kiskést és egy kanalat is, valamint a zöldséges részlegnél hirtelen elgondolásból vettem egy tököt is. A kiskés és a kanál utánna következett :P Úgy gondoltam hogy én ezt most majd kifaragom otthon és lesz töklámpásom. Hát végül lett is, utánna hazaérve elrendeztem a dolgokat és áthívtam Eifelt a görög csajszit aki egy kicsit neurotikus sztem, de legalábbis biztos nem normális. Erre két okból is gyanakszom. Egy- művész vagy festő vagy mifene, kettő- idejött Kínába művészetet tanulni és négy évig tervezi maradni. Jééézus ereje.

Na mindegy a nagy fekete kartonokból denevéreket vágtunk ki meg pókokat és az egyik nagy lapra megrajzolt egy boszorkányt amit aztán kivágtunk és felraktunk a falra a denevérek és a pókok kíséretében. Amíg ő rajzolgatott én hátulról megvágtam a tököt és a kanállal elkezdtem szépen lassan kibelezni. Mire készek lettünk már dél elmúlt jóval és éhes is lettem szóval megköszöntem a segítséget és nagy boldogan elindultam kajálni. Közben fölhívtam Mózest hogy hat körül átugrok hozzá a hangfalakért és készítse össze a dj szettjét (Mózes egy szenegáli srác már régebbóta itt van és otthon szokott esténként dj-skedni kurva jó arc és nagy fekabradör). Aztán kipakoltam a lakást elraktam a fontos dolgokat biztonságos helyre és az egyik ágyat kiraktam az előtérbe ahonnan a lift és az erkély is nyílik így kialakult egy rohadt hangulatos Lounge, bent a szobában pedig egy jó kis tánctér. Ezután kitakarítottam és felmostam a szobát majd míg száradt lementem pinpongozni és akit csak tudtam emlékeztettem hogy márpedig ma este buli van. Hétkor kezdtünk hivatalosan mert engedélyt kellett kérni a bulira (geci kínaiak, eddig sose volt így ahogy a nagy öregek is nyilatkoztak csak idén vezették be ezt a faszságot- na kössz ). Nehezen indult be a dolog de olyan 8-9 körül már elkezdtek szálingózni az emberek és elkezdték a vedelést is Mózi meg rettentő jól nyomta a zenét szóval kész underground lett az emelet. Ellentmondás csak ott van a dologban hogy a tetőtéren lakok a kilencediken, de ez nem baj mert isteni kilátás volt mind a szobából buli közben mind pedig az erkélyről parti közben. Kaptam viszont ajándékba egy vámpírköpenyt meg hatalmas szőrös párnát meg festményt Dove-tól amit a nénikéje csinált meg egy nepáli sráctól valami szerencsehozó fafaragást meg evőpálcikákat meg sört meg istentudja hogy mi mindent, de nem is ezek számítottak hanem az hogy ilyen iszonyat jó bulim még sose volt sehol. Egy dolgot sajnálok, hogy valaki hozott kínai páleszt aminek az alkoholtartalmánál már csak a szaga rosszabb és mint születésnapos mindenkivel koccintottam, ehhez még hozzáadtam az otthonról hozott megmaradt ágyas barack szilva vegyest és pár sört. Ami azt eredményezte, hogy olyan fél 11 körül már nagyon jól voltam. És úgy döntöttem, hogy nem feltétlen kéne behánynom a saját bulimon szóval inkább dedobtam magam Mandy szobájába és vámpírköpenyestül elszenderültem. A parti nélkülem is ment tovább és másnap sok panaszkodás is ért, hogy megérkeztek és a szülinapos már sehol sem volt, boccsa aki késik az így jár majd legközelebb a karácsonyi partin:D, Ami még nagyon flash volt, hogy mivel rengetegen voltak a folyosón kialakított kis teret ahol az ágy volt  (ez igazából tényleg egy kis tér szóval olyan mint egy kör alakú placc ahonnan nyílik az erkély meg az én szobám meg a lift és utánna folyosóban folytatódik) teljesen megtöltötték a bulizók és akik újjonan jöttek, ahogy kiléptek a liftből már a buliban voltak. Másanap kipihenten ébredtem, a szobám egyben volt, semmi zúzás, minden a helyén darabszámra megvan. Ezek után nekiláttam a takarítás kínzó feladatának de mire elkészültem már teljesen büszke voltam magamra és túlvoltam életem legjobb szülinapi jelmezes buliján.

Ezután elkezdődött a november, teljesen meglepő már másnap reggel elkezdődött és akkor még nem is nagyon tudtam, hogy mi vár rám ebben a hónapban. Leginkább tanulás, mert mint a tanárok nem mulasztották el felhívni a figyelmünket rá ZH-k várhatóak hamarosan. De azért történt még egy két érdekes dolog. Most lehet hogy nem tudok minden apró érdekességre visszaemlékezni de elmondom a legjobbakat (hmm hát nem annyira jókat de mindegy). Majd később ha beugrik még valami akkor másik blogbejegyzésben leírom.

The punch

Szóval egyik este elmentem Emivel (japán osztálytársam- lány) Xiao Ye-vel (tajvani kínai-ez egészen más tészta a tajvani kínai kultúrált normális figyelmes ember ők is röhögnek azon ami itt van nagykínában-fiú) egy japán csávóhoz aki szintén itt tanul de ő már házas ember és ezért bérel egy lakást nem messze a sulitól. A felesége elengedte hogy a munkája miatt tanuljon egy kicsit kínaiul és amúgy nagyon laza az arc. Szóval felmentünk a fószerhoz és a japánok főztek japán kaját és vacsoráztunk beszélgettünk meg idogáltunk. Ezzel el is voltunk egy darabig aztán a kitalálták hogy menjünk el karaokezni. Na ezt inkább nem írom le, elég borzalmas volt. Nem azért szeretek én danolászni de a legfrissebb szám is valahonnan a 90-es évek elejéről való volt így nem volt igazán érdekes a dolog. De addigra már jól le is fáradtam meg picit be is söröztem (nem nagyon csak picit). Így visszamentünk a kampuszra. Ez történt olyan hajnali 2-felé. Én teljesen fáradtan menni akartam aludni de a koli lépcsőjén ott söröztek a mongolok. Ekkor ezek hujjde megörültek hogy én ittvagyok mert engem kerestek és egész este nem láttak így most azonnal mennünk kell a nyugati kapuhoz sörözni. Én teljesen ellene voltam de a mongol hordák orosz és kazahsztáni erősítéssel elhurcoltak. És Dinara a kazah csaj még a kalapomat is ellopta csak hogy biztosak legyenek hogy megyek velük. Szóval elég rendesen betermeltünk a nyugati kapunál sörből és most komolyan mondom hogy rendesen. Otthagytunk valami 130 yuant és tekintve hogy egy üveg sör 6 yünkó és egy üveg az 600ml- akkor számoljátok ki hogy hány éves a kapitány. Szóval besörözött állapotomban visszatértünk a mongol hordákkal a kolihoz és akkor Dinara már vagy tizedik alkalommal lopta vissza magának a kalapomat és én megeresztettem (nem elsőízben de most már adjuk hozzá a sörmennyiséget is) egy erős SUKA!!! (ejtsd- szuka) felkiáltást ami oroszul annyit tesz RIBANC!!! Eddig mondogattuk mert ezt a szót ugye mindenki első nap megtanulta az oroszoktól de most a sör miatt máshogy tűnehetett és dinara épp menekült de visszafordult és bevitt egy gyönyörű lányos jobbhorgot a szám bal csücskére. Nem fájt de meglepett, ekkor neki is leesett hogy mégis mit művelt és bosszúm mérhetetlen erejétől megrettenve azonnal kiskutyapozíciót vett föl. Visszahozta a kalapomat nem győzött bocsánatot kérni, meg hogy ő milyen részeg és mindent megtesz nekem és stb stb…… Nekem ugyan nem fájt de egy kicsit játszottam a sértődöttet, élveztem a helyzetet na:D Plusz ez után ezzel halálra tudom szekálni. Kis boratszökevény:D

The Door

A kolinkba érkeztek pekingből srácok (latínók természetesen) meglátogatni venezuellai és kolumbiai bajtársaikat és a visszaestén rendeztek egy kis ivászatot ill söröztek meg brandy kóláztak. Nagyon jó kis 15 yünkós brendi van ugyanis a kisbótban és kólával elég kellemes és üt is rendesen. Nekem volt még egy üveg Jim Beam-em úgyhogy úgy döntöttem beszállok a bulejba és lent a lobbiban iszogattunk és dumálgattunk. Miután a mindenható trafikosnéni kirugott minket és elküldött a szobánkba (ilyet se láttam otthon de ez kína ez van) felmentünk az én szobámba és folytattuk az ivászatot meg zenéltünk és táncoltunk. Velünk volt az anoreksziás ősemberre emlékeztető Lubo aki Bolgár nem mellesleg és annyira jól volt, hogy meg is mutatta nekünk ő pedig dehogy fél a kilencedik emeleten az erkély korlátjába kívülről kapaszkodva tornászni egyet. Ezt nagyon gyorsan megtiltottuk neki és visszarángattuk az emeletre. Ekkor már megnyugodtam és folytattam a tevékenységemet fényképeszkedni és táncolni Jenával az észvesztő kubai csajszival, mikor látom hogy ez az istencsapása áll az ablakomban és fél lábbal már kint is van megint csak 9 emelet magasságban. Az idióta fel akart mászni a tetőre( másnap erre már nem emlékezett) és sajnos arra sem emlékezett hogy miért tette amit tett ugyanis épp jöttem vissza a szobámba amikor is látom hogy egy ponton be van törve a fürdőszoba ajtóm. A rohadék annyira részeg volt hogy ököllel egy lyukat ütött a fürdőszoba ajtómon ami mellesleg egy kb 300 éves pozdorja ajtó. Hogy #&@{#&@đđ|đ  és akkor  még finom voltam. Az ajtóval azóta sem tudtam mit csinálni és félek megmondani lent a portán mert nem akarok bajba kerülni holott abszolút nem az én hibám. De Lubo mondta hogy megfizeti ha számlát kapok miatta szóval nem aggódom csak rajta tartom a szemem.

Xi Tang &Mission Impossible

Ismét csak imádjuk a shanghai magyarok levelező listáját, mert a Guczó (Balogh Atilla) vezetésével szerveznek mindenféle kirándulásokat és együttléteket a magyaroknak. A csávó 15-éve él itt és mindent teljesen önkéntes alapon csinál. Puszi jár érte. Szóval velük tartottam egy vasárnapi kirándulásra Guczóval haverjával, Jegessel (informatikusok) és Nagy Simek Valentinnal( a magyar konzulátuson dolgozik most került ő is ide) Xi Tang csodás kis városkájába. Kocsival mentünk és shanghaitól kb egy óra út lett VOLNA, ha a kínai útfelújjítók nem kezdték el volna szabályosan lezárni az utakat mindenhol szóval megyünk megyünk megyünk és egyszer csak egy rohadt nagy fal az autópálya kellős közepén és nincs tovább. Na és ki van írva rá, hogy fordulj fel, mert itt mi most utat felújjítunk. Erre a hírre megmondjuk a GPS-nek, hogy akkor most tervezzé má olyat, hogy haladhassunk is. Erre szegény GPS harmadszorra is azt tervezi, hogy pedig mi már most itt átmegyünk. Ekkor kéne egy kínai gandalf hogy beálljon a fal elé az elmaradhatatlan – „itt úgy sem jössz át…” – szöveggel. :D Áthajtottunk pár szántóföld melletti földútun. Láttuk a kínaiakat rizst betakarítani meg pálinkázni hozzá. Véletlenül kétszer rátaláltunk két teljesen különböző kínai temetőre és harmadjára pedig a kínai filmstúdióra. Gondoltuk ha már ide hozott minket a sors akkor bemegyünk és megnézzük. Tanulságos volt, felépítették a 20-dik századi Shanghait egy naaaagy területen csak forgatások céljára. Épp vettek is fel pár filmet megnéztük a régi autó gyűjteményt amit szintén a filmekben használnak majd vissza a kocsiba és még egy kis autópályázást és GPS halálrafenyegetés után sikerült eljutni Xi Tang-ba. Maga a város leginkább velencére hasonlít. Folyó szeli át keresztbe kasul és mindenhol kis csatornák sikátorok és zeg-zugos folyosók vannak az elképzelhető legkalandosabb kocsmákkal, bárokkal, éttermekkel és üzletekkel. Ha Dóri jön ki hozzám ide tutira el kell mennünk. Lehet szobákat is bérelni több száz éves kínai házikókban a csatornára néző szobákkal. Be is néztem abszolút korrekt. Fehér baldachinos ágy. Nagy monitor internet és 100% csájna sztájl nagyon baba.  Nem mellesleg itt forgatták a Mission Impossible III-at. Azt a jelenetet amikor szegény homokos Tom Cruise felébred egy poros szobában és kapja a telefont hogy márpedig a feleséged most meghal ha nem teszed azt amit…….. erre ő lenyomja és kitör a szobából majd végigrohan a csatornákon hogy megtalálja a nőjét. Képeket most nem rakok fel mert az még pár napig tartana. Nincs olyan sok csak lassú a net mint a tetű úgyhogy majd tessék megnézni a filmet. Hazafelé is izgalmas volt. Akármerre indultunk vagy betontömbök voltak az úton amik azt mondták hogy nem mehetsz erre vagy egy nagy szájbaba#&@tt fal, hogy ott ők útfelújjítanak. A betontömböknek pedig csak annyi volt az értelmük hogy a normális kocsik nem tudnak átmenni. a kis kínai minyonkocsik és a nagy barkaszok simán vagy kikerülik vagy átmennek közöttük. Szóval pont az egyetlen olyan járműnek sikerült megtiltaniuk az út használatát, amelyiknek építették azt. Bravó Kína!!! Szóval mi már röhögtünk tehetetlenségünkben és vertük a GPS-t ami nyugtalanítőan azt jelezte hogy menyjünk át a falon. Egyszer pedig amikor ismét rávitt minket egy olyan útra ahol egy esti késes gyilkos is csak badigárddal merészkedni mászkálni aztmondta hogy már pedig mi itt most átkelünk.  Jah az még hozzá tartozik hogy ugye a folyók a város után is folytatódnak, ami nem meglepő viszont egy kanyargós és bonyolult mocsarat képeztek. Plusz szántóföldek között mert ugye a rizst is el kell árasztani valamivel. Szóval möszijő GPS  eldöntötte hogy mi bizony átkelünk, a hiba csak ott volt hogy elfogyott az út és a folyó felett nem volt híd……. satufék és hátraszaltó, jó kiadós anyázás, kiszállás, cigi, vissza kocsiba. Végül én mentettem meg a napot ugyanis megálltunk venni valami csokit meg üdítőt fél tíz felé a sötétben egy kis parasztboltnál- (jah azt adjátok még hozzá, hogy közvilágítás nuku szóval vaksötét van mindenhol és csak a kocsi lámpája ad fényt meg pár tábortűz messze meg a kunyhók meg házak meg boltok ha épp elhaladunk egy mellett.) a tulajdonos nem zavartatta magát kint billiardozott a bolt előtt a szabadba kirakott asztalon mi bementünk vettünk fizettünk majd vissza a kocsi felé leálltam és megkérdeztem tőlle az útirányt, persze nem beszélt putonghuát de amennyit megértettem a shanghai kínaiból meg a kézmozgásokból elmondtam Guczónak és így végül hazajutottunk. De amúgy nagyon jól szórakoztunk, sztorikat meséltünk vicceket, magyar zenéket hallgattunk a kocsiban és a csülköt emésztettük amit az egyik étterem teraszán fogyasztottunk el az esti vörös lampionokkal kivilágított folyó mellett. A legközelebbi program egy most vasárnapi kolbásztöltés lesz. Remélem odatalálok:D

És a legdurvábbat a végére hagytam, mégpedig a hideget. Egyik napról a másikra ugyanis hirtelen 10-15 fokot esett a hőmérséklet és megérkezett a tél. ez annyit tett hogy odakint 5-6 fok volt 60-70% páratartalom mellett ami azt jelenti hogy csíp a hideg mint a geci és bejut mindenhová, még a pulcsi alá is. Ez még elviselhető is lenne HA ismétlem HA  lenne KIBASZOTT SZÁJBAVERT FŰTÉS. De NINCS mert a jó komcsi elvtárs Mao Ze Dong nagyon okosan kitalálta hogy délen meleg van északon meg hideg szóval északra kell fűtés délre meg minek, hisz ott úgy is meleg van. Meghúzták a Jangce folyó sávjában azt a határt ahonnan délnek számít a dél és ahonnan központilag meghatározva meleg van. Pofa be a kommunista rezsim rulez. Az amúgy igaz is hogy délen melegebb van de Shanghaiban és még délebbre is nulla alá ugyan nem nagyon megy télen a hőmérő higanyszála de azért a 0-6-ig terjedő hőmérséklet tartomány sem egy kellemes dolog. Ígyhát  most a 9-dik emeleti csodás kis kérőm a szuper kilátásával együtt a kampusz talán (számomra mindenképpen) leghidegebb pontjává változott. Van vagy 10 fok a szobában ha épp hideg van (most szerencsére egy rövid időre visszatért a langyos őszi idő) és nekem mindenem lefagy. Duplapulcsi, sál és sapka a minimum amit viselek a szobában tartózkodás alkalmával és a légkondi meg megy ezerrel fűtő fokozaton. De azóta beszereztem egy kis elektromos hősugárzót meg fűthető ágybetétet szóval az estéim legalább nyugodtak és melegek. Ha mindent magamra irányítok persze. A fűthető lepedőt meg nem tudom hogy ki találta fel de egy marhanagy nóbeldíj járna érte a csávónak. Ja és ideutazásom előtt beszereztettem szüleimmel egy hálózsákot is. Isten áldja meg az eszemet miatta. Nélkülözhetetlen. Geci hideg van.

Így hát el is döntöttem hogy a téli nagyszünetünkben lehet fogom a repjegyemet és hazajövök látogatóba a családhoz barátnőhöz meg haverokhoz. Január 8-tól Március 1 ig szünet lesz, és mivel ez az év leghidegebb időszaka ezért úgy döntöttem ezt a részét fűtött helységben akarom eltölteni. Még semmi nincs lefixálva de repjegy van és szándék is úgyhogy majd meglátjuk.

 

na mindenki legyen jó és köszönöm kitartó figyelmeteket a blogon. Most hogy vége a zh-knak január első hetéig megint nem lesz semmi vizsga és így én is megpróbálok aktívabban beszámolni shanghai életemről.

mindenkinek hatalmas csók és ölelés a most nem annyira fagyos Shanghaiból

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnagy.blog.hu/api/trackback/id/tr801514496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Békakirálylány 2009.11.30. 15:49:29

Teljesen biztos forrásból tudom, hogy Dóri már nagyon menne Kínába, csak a mélyen tisztelt Pécsi Tudományegyetem nem nagyon igyekszik utalni neki a pénzét...
süti beállítások módosítása